TENTANG SESEORANG

My photo
im juz a simple crazy guy....

Wednesday, February 24, 2010

HEYPY: "FACEBOOK" CIPTAAN MALAYSIA


Baru-baru ni, kawan chatting aku menjemput aku untuk mendaftar sebagai ahli sebuah laman sosial yang dikenali heypy..Pada mulanya mcm malas nak mendaftar.Lagipun Friendster, Myspace, Facebook aku pon jarang2 diupdate.Tapi apa yang membuatkan adrenalin aku membuak, dengar cite ia adalah ciptaan seorang anak Malaysia yang cuba untuk menandingi kehebatan facebook.(kendu k orngnye).Sedikit pandangan aku tentang laman ini:

KELEMAHAN:
1)design dia cam x best ckit..guna dua colour je..then memang jaoh beza la dari facebook..Untuk design aku kasi 15/100 markah...hehehe
2)ahli yang ciput...Ble aku daftar ade 200 lebih je ahli..So dari segi matlamat mmg bukan a good social web la sbb sepatotnye laman web social perlu ade comunity yg besar.Then profil mmbr pon mcm hangat2 tahi ayam je...x updated..Tapi mungkin boleh dimaafkan sbb masih baru..
3)x banyak application yang menarik..Kalo facebook sendiri banyak aplication yang dorang tawarkan termasokla games etc...Tp ni ntah la ala kadar sgt

KELEBIHAN:
1)Anda boleh sign in Yahoo Messenger or GTalk dalam laman ni..Ok la 2..
2)Ciptaan anak bangsa kita..Tak salah kalau nak mencuba dan menyokong usaha anak bangsa.Siapa lagi yang nak membantu..Kalau kita nak tgk laman ni pergi jauh Heypy perlu kuasai comunity domestik dulu then bru boleh tembus globas
3)Yang mencipta dia by k..

So tepuk dada tanya selara,,kalo kite terlalu disogokkan dengan kemajuan ngr2 Barat, adakalanya kita perlu menyokong titik peloh dari tngan sendiri tanah sendiri biarpon hasilnya x seberapa..

No comments:

Post a Comment